Lamb

LAMB par satiksmes drošību

Žans Tods Latvijas fotoradaru zvaigznājā jeb 2011. gads LAMB acīm.

Gadu mijā bieži vērojam zvaigznes, lasām horoskopus, analizējam dažādu planētu ietekmi un tādejādi cenšamies meklēt astroloģiskās likumsakarības pagātnes notikumos un pareģot nākotni.
Arī autovadītājiem varētu būt savs „satiksmes drošības zvaigznājs” ar dažādām zvaigznēm, kuru intensitāti daudzi no mums izjūt ikdienā. Kā sūtnis no šī zvaigznāja novembrī Latvijā nolaidās viena no spilgtākajām zvaigznēm globālajā satiksmes drošībā Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Žans Tods. Vizītes mērķis bija atbalstīt mūsu valstī īstenotos satiksmes drošības pasākumus un popularizēt šogad uzsākto ANO Ceļu drošības dekādi, kuru aktīvi īsteno FIA un tās dalīborganizācijas, kā Autoklubs LAMB un LAF Latvijā.
Pašmāju mērogā visilgstošāk spīdošās un autovadītājus gada beigās jau reāli ietekmējošās zvaigznes bija fotoradari. Nesen tās nolaidās uz zemes, jo uz ceļiem sāka darboties 15 jaunas ierīces. To ikdienā ievērojuši arī autovadītāji, jo acīmredzami ir samazinājies vidējais braukšanas ātrums Rīgā un tās tuvumā, bet bezbēdīga traukšanās gar ātruma mērierīci varētu būt interesanta tikai atsevišķiem finansiāli hiperpatstāvīgiem dīvaiņiem. Tomēr neviena medus muca nav bez savas darvas karotes. Joprojām turpinās diskusija par sodīšanas kārtības tiesiskumu, uzliekot naudas sodu tikai īpašniekam, pirms tam nenoskaidrojot reāli atbildīgo personu. Savukārt, neskaidrības ar ātruma pārsniegšanas pieļaujamo „koridori” liek daudziem autovadītājiem radara tuvumā vairāk skatīties uz spidometru nevis ceļu, kas var izraisīt avārijas situāciju. Satiksmes astroloģija prognozē, ka fotoradaru zvaigznes ietekmēs autovadītājus arī nākamgad.
Savukārt citas „satiksmes drošības zvaigznāja” zvaigznes mirdz nestabili un astrologiem nav vienkārši izskaidrot to iespējamo ietekmi. Šīs zvaigznes ir aizvadītā gada ceļu infrastruktūras objekti. Zvaigznes vēsta, ka vairāku ceļu pārvadu un mezglu dižprojektu plānošana un īstenošana Rīgā, kamēr nav pabeigti vecie, piemēram, Dienvidu tilts, ir nesaprātīgas administrēšanas piemērs.
„Autoklubs LAMB jau vairakkārt ir aicinājis plānojot un attīstot ceļu infrastruktūras projektus, vairāk ieklausīties autovadītājos, sabiedriskajās organizācijās un ekspertos, lai katrs jaunais projekts būtu pēc iespējas efektīvāks. Piemēram, jaunuzceltais Viestura ielas pārvads Rīgā neatrisina aktuālo Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuves sastrēgumu problēmu, bet būtu varējis risināt, ja atbildīgās amatpersonas vairāk ieklausītos autovadītājos”, uzskata Autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis.
Prognozējot nākamo gadu „satiksmes astrologi” ir pārliecināti par fotoradaru zvaigžņu ietekmes turpinājumu, pagaidām nav pazīmju, ka nemainot plānošanas un īstenošanas tradīcijas, redzēsim spožas ceļu būves zvaigznes, toties ņemot vērā līdzšinējo statistiku, arvien spožāk spīdēs jauno it īpaši apvidus automašīnu zvaigznes.

Autokluba LAMB preses dienests